Lista programelor de licență
English version
Domeniul fundamental | Domeniul de studiu | Domeniul de licenţă | Specializări/Programe de studii acreditate (A) sau autorizate să funcționeze provizoriu (AP) | Forma de învățământ | Număr de credite | |
---|---|---|---|---|---|---|
Științe umaniste şi arte | Filologie | Limbă şi literatură | Limba și literatura română—o limbă și literatură modernă | A | IF | 180 |
Literatură universală și comparată—o limbă și literatură modernă | A | IF | 180 | |||
Studii culturale | Studii culturale | Studii culturale | Studii europene | A | IF | 180 |
Etnologie | A | IF | 180 | |||
Științe ale comunicării | Științe ale comunicării | Științe ale comunicării | Comunicare şi relaţii publice | A | IF | 180 |
Comunicare şi relaţii publice | A | IFR | 180 | |||
Științe ale informării și documentării | A | IF | 180 | |||
Științe administrative | Științe administrative | Științe administrative | Asistență managerială și administrativă | A | IF | 180 |
🏛 Prezentarea programelor de licență
📑 Limba și literatura română—limbă și literatură străină
Limba și literatura română—limbă și literatură străină este principala direcție de studii, prin tradiție și prin numărul de studenți și de cadre didactice.
Până în 1990, a fost singura secție a Facultății de Litere.
Planul de învățământ este structurat pentru a pregăti, în primul rând, profesori pentru învățământul gimnazial și liceal, dar și profesori pentru învățământul superior,
cercetători în domeniile filologice (lingvistică, critică, istorie și teorie literară), editori, redactori. Prin cursurile de limbi străine studenții sunt pregătiți și
ca profesori de limbi străine sau ca traducători. O parte din absolvenții facultății devin jurnaliști în presa scrisă, la radio și televiziune, manageri sau funcționari
culturali în instituții publice și private. Acestea, și multe altele, sunt profesii pe care instituția le favorizează prin formarea unei culturi generale filologice și
prin rafinarea abilităților de expresie. Limba străină studiată poate fi, în funcție de numărul de locuri disponibile și de media obținută de candidat la concursul de
admitere: engleză, franceză, germană, rusă, spaniolă, italiană, latină, portugheză.
Prin metode moderne de interacțiune didactică studenții sunt formați în spiritul schimbului liber de idei, al dialogului social, al opțiunilor responsabile.
- Plan de învăţământ LLR-Persană 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Portugheză 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Latină 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Germană 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Rusă 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Italiană 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Spaniolă 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Franceză 2024-2027
- Plan de învăţământ LLR-Engleză 2024-2027
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învăţământ LLR (Specializarea A) 2023-2026
- Plan de învăţământ LLR-Latină 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Rusă 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Portugheză 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Spaniolă 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Italiană 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Germană 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Franceză 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Engleză 2022-2025
- Plan de învăţământ LLR-Latină 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Rusă 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Portugheză 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Spaniolă 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Italiană 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Germană 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Franceză 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Engleză 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ LLR-Latină 2020-2023
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2020-2023
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2019-2022
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2018-2021
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2017-2020
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2016-2019
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2015-2018
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2014-2017
- Plan de învăţământ LLR-LLS 2013-2016
- Plan de învăţământ Romana B 2022-2025
- Plan de învăţământ Romana B 2021-2024
- Plan de învăţământ Romana B 2020-2023
- Plan de învăţământ Romana B 2019-2022
- Plan de învăţământ Romana B 2017-2020
- Plan de învăţământ Romana B 2016-2019
- Plan de învăţământ Romana B 2015-2018
- Plan de învățământ 2014-2017 (Română B)
- Plan de învățământ 2014-2017
- Plan de învățământ 2013 – 2016 (Română B)
- Plan de învățământ 2013 – 2016
- Plan de învățământ 2012 – 2015 (Română B)
- Plan de învățământ 2012 – 2015
- Plan de învățământ 2010 – 2013
Spatiu
📑 Literatură universală și comparată—o limbă și literatură străină
Literatură universală și comparată—limbă și literatură străină este una dintre cele mai noi specializări ale Facultății de Litere, înființată în anul universitar
2004–2005. Oferind studenților o deschidere culturală de substanță, planul de învățământ a fost structurat pentru a surprinde unitatea în diversitate, temele și motivele
universale ce corelează literaturile, relațiile inter- și transdisciplinare ale literaturii cu artele, filozofia, religia, mentalitățile, antropologia culturală etc.
Studiul unei limbi străine este un instrument absolut necesar specializării și asigură flexibilitate în orientarea profesională a absolvenților.
În cadrul acestei direcții de studiu scopul major este formarea unor cercetători capabili să opereze complex cu textul literar. În același timp, studenții sunt pregătiți,
pentru cariera didactică, pentru profesiile de redactor, referent literar, traducător.
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învăţământ LUC-Latină 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Rusă 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Portugheză 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Spaniolă 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Italiană 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Germană 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Franceză 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC-Engleză 2021-2024
- Plan de învăţământ LUC 2019-2022
- Plan de învăţământ LUC 2017-2020
- Plan de învăţământ LUC 2015-2018
- Plan de învăţământ LUC 2013-2016
- Plan de învățământ 2013 – 2016
- Plan de învățământ 2010 – 2013
Spatiu
📑 Etnologie
Începând cu anul universitar 2008–2009, Facultatea de Litere a deschis o nouă specializare: Etnologie. Programul de studiu propune abordarea etnologică a culturii populare
românești, tradiționale și contemporane, rurale și urbane, ca realitate dinamică, vie, în comunicare cu alte paliere culturale (cultura de masă, cultura savantă, cultura oficială,
cultura scrisă ș.a.), urmărindu-se totodată deprinderea unei perspective multiculturaliste. Absolvenții acestei specializări vor avea competența de a observa, a înțelege și a explica
„diferența” ca factor de identitate culturală; de a-i orienta pe cercetătorii din afara României în sistemul unei culturi populare de străveche tradiție, dar încă vii și dinamice;
de a-i reînvăța propria lor cultură populară pe românii confruntați cu produse pseudofolclorice de consum. Ei vor putea lucra în învățământul universitar, în cercetarea și
valorificarea culturii populare (referenți științifici), în consultanță de specialitate (în ministere, servicii, departamente de profil, inclusiv pentru turismul rural, ecologic și cultural),
ca experți în patrimoniul tradițional imaterial (domeniu de vârf la nivelul politicii culturale a Uniunii Europene), în presă, televiziuni și edituri, în muzee și fundații culturale.
Nu în ultimul rând, politicieni, economiști sau întreprinzători și investitori în turism pot avea interes în cunoașterea domeniului și în angajarea/consultarea unor specialiști.
- Plan de învățământ Etnologie 2024-2027
- Plan de învățământ Etnologie 2023-2026
- Plan de învățământ Etnologie 2022-2025
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
Spatiu
📑 Comunicare și relații publice
Specializarea Comunicare și relații publice a devenit în 1993 prima structură academică specializată în științele comunicării din cadrul Universității din București.
Succesul primei promoții și amploarea pe care au dobândit-o pe piața educațională studiile de comunicare și relații publice au constituit argumente în vederea acreditării
acestei specializări de către Comisia Națională de Evaluare și Acreditare Academică.
Specializarea oferă titlul de licențiat în științe ale comunicării. Absolvenții acestei specializări, extrem de solicitate pe piața muncii, se pot angaja în instituții de
cercetare în domeniu, în agenții de relații publice și/sau de publicitate, în departamente de informare și relații publice în sectorul guvernamental, corporatist privat sau nonprofit.
Ei vor putea lucra ca directori de imagine, consilieri de relații publice, coordonatori de programe de comunicare (domeniile politic, social, cultural),
coordonatori media, consilieri în comunicare internă și resurse umane, consilieri pentru strategii de criză instituțională, manageri de proiect, purtători de cuvânt ș.a.
Curriculum-ul dezvoltat este format din cursuri fundamentale și specializate în domenii cum ar fi: comunicare, metodologia relațiilor publice și publicitate, tehnici de redactare,
tehnici de construcție a discursului, managementul resurselor umane, sociologie, marketing și studiul calitativ al pieței, psihologie și antropologie culturală.
- Plan de învățământ CRP-IF 2024-2027
- Plan de învățământ CRP-IF 2023-2026
- Plan de învățământ CRP-IF 2022-2025
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învățământ CRP-IF 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP-IF 2020-2023 (modificat)
- Plan de învăţământ 2019-2022
- Plan de învăţământ 2018-2021 (modificat)
- Plan de învăţământ 2018-2021
- Plan de învăţământ 2017-2020 (modificat)
- Plan de învăţământ 2017-2020
- Plan de învăţământ 2016-2019 (modificat)
- Plan de învăţământ 2016-2019
- Plan de învăţământ 2015-2018 (modificat)
- Plan de învăţământ 2015-2018
- Plan de învăţământ 2014-2017
- Plan de învăţământ 2013-2016
- Plan de învățământ 2014-2017
- Plan de învățământ 2013-2016
- Plan de învățământ 2012-2015 (ultima versiune)
- Plan de învățământ 2012 – 2015 (modificat)
- Plan de învățământ 2012 – 2015
- Plan de învățământ 2010 – 2013
- Plan de învățământ CRP-IFR 2024-2027
- Plan de învățământ CRP-IFR 2023-2026
- Plan de învățământ CRP-IFR 2022-2025
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învățământ CRP-IFR 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP IFR 2020-2023
- Plan de învăţământ CRP IFR 2019-2022
- Plan de învăţământ CRP IFR 2018-2021 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP IFR 2018-2021
- Plan de învăţământ CRP IFR 2017-2020 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP IFR 2017-2020
- Plan de învăţământ CRP IFR 2016-2019 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP IFR 2016-2019
- Plan de învăţământ CRP IFR 2015-2018 (modificat)
- Plan de învăţământ CRP IFR 2015-2018
- Plan de învăţământ CRP IFR 2014-2017
Spatiu
📑 Studii europene
Specializarea a fost înființată în cadrul Facultății de Litere în anul 1998 sub titulatura Relații internaționale și studii europene și pregătește profesioniști
în domeniul managementului cultural.
Planul de învățământ, proiectat în viziunea unei pregătiri multilaterale (istorie, geografie, politică și relații internaționale, drept și economie, cultură, literatură
și arte, comunicare, studii europene, limbi străine și informatică), susține formarea unui specialist competent și performant în domeniul complex al culturii.
Disciplinele opționale sunt structurate pe trei module tematice—Realități și relații europene, Coordonate culturale europene, Gestionarea culturii—lăsând
o mare libertate atât pentru oferta didactică a profesorilor, cât și pentru opțiunile studenților. Acest proiect a avut în vedere modele europene și
realizări autohtone similare, pe care—fără să le copieze—le-a urmat ca puncte de referință sugestive. El reprezintă—în primul rând—reflexul
unei noi orientări a societății românești după 1989, pe care își propune să o susțină.
Noua specializare vine în întâmpinarea necesităților unei societăți în schimbare. Absolvenții, viitori profesioniști, vor fi capabili să gestioneze în mod optim domeniul cultural,
în raport cu realitățile europene de azi, conform exigențelor din procesul integrării europene. Ei vor putea lucra ca funcționari superiori în instituțiile de cultură și în diplomație,
euroconsilieri în departamentele guvernamentale de integrare, manageri ai instituțiilor culturale din țară și din străinătate, organizatori de evenimente culturale
(expoziții, simpozioane, congrese), manageri editoriali, producători de programe în audio-vizual etc.
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învățământ SE 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ SE 2020-2023
- Plan de învăţământ SE 2019-2022
- Plan de învăţământ SE 2018-2021
- Plan de învăţământ SE 2017-2020
- Plan de învăţământ SE 2016-2019
- Plan de învăţământ SE 2015-2018
- Plan de învăţământ SE 2014-2017
- Plan de învăţământ SE 2013-2016
- Plan de învățământ 2014-2017
- Plan de învățământ 2013 – 2016
- Plan de învățământ 2012 – 2015
- Plan de învățământ 2010 – 2013
Spatiu
📑 Științe ale informării și documentării
Specializarea Științe ale informării și documentării a fost creată pentru a răspunde unor nevoi reale de pregătire a specialiștilor în domeniul organizării documentelor
și al diseminării informațiilor. Prin această formă de pregătire superioară, România se aliniază structurilor europene în domeniu, participând, de pe o poziție calificată și
modernă, la organizarea națională și internațională a transferului de informații și documente.
Perspectivele acestei forme de învățământ din România sunt legate de nevoia reală de specialiști într-un număr mare de structuri distribuite la scară națională.
În condițiile dezvoltării transferului de informații prin noile tehnologii și ale constituirii unor rețele și sisteme documentare, specializarea în domeniul științei
informării se înscrie printre câmpurile de formație superioară cu mari perspective de plasament, atât în sectorul de stat, cât și în cel privat. Absolvenții acestei
specializări vor putea lucra ca specialiști în știința informării, ca experți în transferul de informații, ca organizatori și manageri de structuri și sisteme infodocumentare:
profesori documentariști, bibliotecari, documentariști, bibliografi etc.
Dezvoltarea României și integrarea sa în Uniunea Europeană impun acoperirea zonelor informației cu personal pregătit în acord cu noile cerințe ale domeniului.
Câmpul biblioteconomic și documentar românesc are încă o nevoie acută de a fi acoperit cu specialiști ai domeniului. În plus, odată cu anul școlar 2006—2007,
a început procesul de creare în licee și școli generale a Centrelor de Informare și Documentare (CDI), în care își vor putea desfășura activitatea profesorii documentariști.
- Plan de învățământ SID 2024-2027
- Plan de învățământ SID 2023-2026
- Plan de învățământ SID 2022-2025
- Discipline opționale, anii II-III, SID, 2020-2021
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învățământ SID 2021-2024
- Plan de învăţământ SID 2020-2023
- Plan de învăţământ SID 2019-2022
- Plan de învăţământ SID 2018-2021
- Plan de învăţământ SID 2017-2020
- Plan de învăţământ SID 2016-2019
- Plan de învăţământ SID 2015-2018
- Plan de învățământ engleză
- Plan de învățământ 2014-2017
- Plan de învățământ 2013 – 2016
- Plan de învățământ 2012 – 2015 (modificat)
- Plan de învățământ 2012 – 2015
- Plan de învățământ 2010 – 2013
Spatiu
📑 Asistență managerială și administrativă
Programul de studiu universitar de licenţă Asistenţă Managerială şi Administrativă urmăreşte conturarea unui set de competenţe şi calificări în diferite arii de activitate profesională, care necesită instruire economico-administrativă şi juridică, cu accent pe sfera managerială şi administrativă din domeniul public şi privat
Programul Asistență managerială și administrativă pregătește asistenți manageri, secretari cu studii superioare, secretari/e și șefi/e de birou,
consilieri în probleme de informare și documentare, arhiviști ai instituțiilor, inspectori de specialitate în cadrul birourilor de resurse umane, secretari în cadrul birourilor de relații cu publicul pentru instituțiile de stat și pentru firmele private.
Absolvenții programului Asistență managerială și administrativă pot urma studii universitare de masterat la această specializare tot în cadrul Facultății de Litere.
- Plan de învăţământ AMA 2024-2027
- Plan de învățământ AMA 2023-2026
- Plan de învățământ AMA 2022-2025 (modificat)
- Plan de învățământ AMA 2022-2025
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
- Plan de învățământ AMA 2021-2024 (modificat)
- Plan de învăţământ AMA 2020-2023
- Plan de învăţământ AMA 2019-2022
- Plan de învăţământ AMA 2018-2021
- Plan de învăţământ 2017-2020
- Plan de învăţământ 2016-2019
- Plan de învăţământ 2015-2018
- Plan de învățământ 2014-2017
- Plan de învățământ 2013 – 2016
- Plan de învățământ 2012 – 2015 (modificat)
- Plan de învățământ 2012 – 2015
- Plan de învățământ 2010 – 2013
Spatiu
📑 Anul pregătitor de limba română
→ 📋 Arhivă planuri de învățământ
Fișele de disciplină pentru toate programele pot fi consutate aici.