Burse

🏅BURSE 2024-2025

 

Fisier de tip .pdf ! Rezultate contestații 


Fisier de tip .pdf ! Liste burse 2024-2025 

Eventualele contestații se pot depune în perioada 11-13 noiembrie 2024, la Secretariatul Facultății de Litere, în intervalul orar 10:00-15:00, completând formularul disponibil AICI.

Studenții beneficiari de bursă de performanță vor depune declarația de acceptare, însoțită de un extras de cont (pentru preluarea IBAN-ului), în perioada 19-21 noiembrie 2024, în timpul programului de lucru cu publicul al Secretariatului (în intervalul orar 11:00-14:00).

Declarația de acceptare poate fi descărcată de AICI.

 


📒 DOCUMENTE NECESARE

I. Pentru BURSELE DE PERFORMANȚĂ: 

Nu este necesară cererea de solicitare a bursei. Se vor depune declarația de acceptare și extrasul de cont, numai după publicarea mediilor minime. Perioada va fi anunțată curând.

II. Pentru BURSELE MEDICALE:

Studentul trebuie să aducă toate documentele care să dovedească să se încadrează în această categorie: certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin. (9) lit. b) din Ordinul de Ministru 6463/2023.

III. Documente BURSE SOCIALE pentru studenții sub 26 de ani*, promovați și a căror familie nu realizează pe ultimele 12 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim pe economie (2.363 de lei).

Documentele se depun la secretariatul facultății, în timpul programului cu publicul, până la 31 octombrie 2024 (inclusiv):

1.      Cerere solicitare bursă (cetățean român / cetățean străin);

2.      Declarație pe propria răspundere (student);

3.      Acorduri prelucrare date (student + membri de familie);

4.      Extras de cont (student);

5.      Copie CI/BI (student + membri familie);

6.      Copii certificate de naștere pentru frații sau surorile din sistemul preuniversitar sau universitar la zi și adeverință de elev/student la unitatea de învățământ;

7.      De la părinții salariați – adeverință de salariu cu veniturile nete pe ultimele 12 luni și o adeverință ANAF din care să reiasă dacă au alte venituri;

8.      De la părinții care nu sunt salariați – adeverință ANAF cu veniturile obținute și declarație (notarială) că nu au obținut venituri în ultimele 12 luni;

9.      De la părinții pensionari – talon pensie ultimele 12 luni, taloanele se depun indiferent de sumă;

10.  Certificat de divorț, dacă este cazul, și dovada plății pensiei alimentare;

11.  Ancheta socială pentru studenții români care au un părinte, sau ambii, la muncă sau domiciliați în străinătate;

12.  Alte declarații notariale (de exemplu: în cazul unui student care provine din familie monoparentală și care nu are legătură cu părintele înstrăinat, acesta poate da o declarație că nu este întreținut și nu are nicio legătură cu părintele înstrăinat).

*Studenții cu vârsta între 26 și 35 de ani promovați vor urmări lista de mai sus doar în ceea ce privește veniturile personale și cele ale persoanelor în întreținere (soț/soție/copii) și care nu realizează pe ultimele 12 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim pe economie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Studenții cu vârsta peste 35 de ani nu sunt eligibili pentru bursele sociale, conform prevederilor legale.

Tipizate: Cerere (cetățeni români)  / Cerere (cetățeni străini)  / Declarație pe propria răspundere / Acord prelucrare date (student) / Acord prelucrare date (membru de familie)

Metodologia de acordare a burselor în Universitatea din București poate fi consultată AICI.

Calendarul pentru acordarea burselor studențești poate fi regăsit AICI.

25 de burse private pentru studenții cu dizabilități înmatriculați la cele 19 facultăți ale Universității din București, informații AICI.

Studenții orfani de unul sau ambii părinți vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Copie/Copii a/ale certificatului/certificatelor de deces al/ale părintelui/părinților;

4) Copie a cărții de identitate a părintelui/tutorelui legal în întreținerea căruia se află studentul – dacă este cazul;

5) Copii ale certificatelor de naștere și/sau ale cărților de identitate ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținere – dacă este cazul;

6) Adeverințe privind statutul de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ – dacă este cazul;

7) Acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;

8) Acordul olograf privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei al fiecărui membru al familiei cu vârsta minimă de 16 ani pentru care s-au declarat venituri – dacă este cazul;

9) Raportul de anchetă socială, din care să reiasă situația exactă a familiei studentului – în cazul în care veniturile declarate sunt egale cu zero sau cel puțin un membru al familiei studentului lucrează sau domiciliază în străinătate.

Studenții care provin din familii monoparentale vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Declarație pe proprie răspundere a părintelui privind starea civilă, din care să reiasă faptul că nu este căsătorit – dacă este cazul;

4) Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost pronunțat divorțul sau copie după certificatul de divorț eliberat de notarul public la desfacerea căsătoriei – dacă este cazul;

5) Copie hotărârea judecătorească prin care părintele a fost declarat dispărut – dacă este cazul;

6) Copie după hotărârea judecătorească de instituire a curatelei – dacă este cazul;

7) Copie după decizia instanței de menținere a stării de arest a părintelui – dacă este cazul;

8) Copie după hotărârea judecătorească prin care a fost instituită tutela – dacă este cazul;

9) Copie a cărții de identitate a părintelui în întreținerea căruia se află studentul;

10) Copii ale certificatelor de naștere și/sau ale cărților de identitate ale celorlalți membri ai familiei, aflați în întreținerea părintelui – dacă este cazul;

11) Adeverințe privind statutul de elev sau de student pentru membrii familiei care urmează o formă de învățământ – dacă este cazul;

12) Acordul olograf privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei al fiecărui membru al familiei cu vârsta minimă de 16 ani pentru care s-au declarat venituri;

13) Raportul de anchetă socială, din care să reiasă situația exactă a familiei studentului – în cazul în care veniturile declarate sunt egale cu zero sau cel puțin un membru al familiei studentului lucrează sau domiciliază în străinătate.

Studenții proveniți din casele de copii (centrele de plasament) sau plasament familial vor depune următoarele documente:

1) Cerere de acordare a bursei sociale;

2) Copie a cărții de identitate;

3) Adeverință din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament – dacă este cazul;

4) Copie a hotărârii judecătorești din care rezultă că solicitantul se află în plasament familial– dacă este cazul;

5) Acordul olograf al studentului privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei.

 


 📑Arhivă Burse

BURSE 2023-2024

Declarațiile de acceptare a burselor de performanță (însoțite de un extras de cont) se depun conform informațiilor din documentul de aici.


BURSE 2022-2023

Eventualele contestații vor fi depuse la secretarul/a programului/anului de studii în care vă aflați, în zilele de 9 și 10 noiembrie 2022, între orele 11.00 și 14.00 și în ziua de 11 noiembrie 2022, între orele 11.00 și 13.00.

Declarațiile de acceptare a burselor de merit (anexa IV, din documentul Formulare burse) se depun la Secretariat, între 9 și 15 noiembrie (inclusiv), între orele 11.00 și 14.00, în zilele de 9, 10, 14 și 15 noiembrie și între orele 11.00 și 13.00, în ziua de 11 noiembrie.


Lunile de referință pentru determinarea veniturilor familiei sunt cele trei de dinaintea începerii anului universitar (iulie, august și septembrie).

Documentele ce compun dosarele pentru burse sociale vor fi depuse fizic la secretara programului / anului de studii în care vă aflați, după calendarul ce urmează a fi comunicat de către Rectoratul UB în intervalul de lucru cu publicul (luni-joi, 11:00-14:00).

Dosarele de bursă de performanță se depun în perioada dedicată depunerii dosarelor de bursă socială.

Alături de dosare va trebui transmis și contul IBAN al titularului. Bursele se virează doar în conturi personale.


BURSE EXTERNE PRIN AGENȚIA DE CREDITE ȘI BURSE DE STUDII – termen limită: 24 februarie 2022

Mai multe informații pe site-ul agenției, la adresa http://www.roburse.ro/


BURSE 2021-2022

ATENȚIE!

Eventualele contestații vor fi trimise scanate pe adresa de e-mail a secretarei programului / anului de studii în care vă aflați (adresele pot fi găsite aici: https://litere.ro/prezentare/secretariat/). Data limită de trimitere a contestațiilor este 9 noiembrie 2021, ora 16.00.


Lunile de referință pentru determinarea veniturilor familie sunt cele trei de dinaintea începerii anului universitar (iulie, august și septembrie).

Documentele ce compun dosarele pentru burse sociale vor fi trimise scanate pe adresa de e-mail a secretarei programului / anului de studii în care vă aflați (adresele pot fi găsite aici: https://litere.ro/prezentare/secretariat/)

Alături de dosare va trebui transmis și contul IBAN al titularului. Bursele se virează doar în conturi personale.


Ministerul Educaţiei, prin Agenţia de Credite şi Burse de Studii (www.roburse.ro), anunţă lansarea concursurilor naţionale pentru acordarea burselor de studii sau cercetare în străinătate, oferite de alte state în baza documentelor de colaborare bilaterală sau în mod unilateral, pentru anul universitar 2022/2023.

Bursele sunt oferite elevilor, studenților, cadrelor didactice sau cercetătorilor pentru a urma in strainatate:

– studii universitare de licenţă / de masterat / de doctorat;

– stagii de cercetare / specializare (cu durata de 3 – 10 luni);

– cursuri de vară.

Persoanele care doresc să obţină o bursă de studii în străinătate oferită de Ministerul Educaţiei, prin Agenția de Credite și Burse de Studii, trebuie să participe la concursurile naţionale pentru acordarea burselor de studii în străinătate.

Informații privind ofertele pentru anul universitar 2022/2023 (condiții de eligibilitate, termene limită de transmitere a dosarelor, numărul și tipul burselor oferite etc.) se găsesc în Comunicatele de presă afișate pe site-ul www.roburse.ro, la secțiunea Burse de studii / Acord bilateral.

De asemenea, va amintim ca 03 noiembrie 2021 este termenul limita pentru depunerea candidaturilor la Bursele de cercetare si formare postuniversitara si postdoctorala „Vasile Parvan” la Accademia di Romania din Roma si „Nicolae Iorga” la Instituto Romeno di Cultura e Ricerca Umanistica din Venetia.

Pentru informaţii suplimentare, datele noastre de contact sunt:

Site: www.roburse.ro

Adresa: Str. Caransebeş nr. 1, etaj 7, sector 1, Bucureşti (sediul A.C.B.S.)

Telefon:  021/310.19.05

Fax: 021/310.22.17

E-mail: burse@roburse.ro

 


BURSE 2020-2021

Termenul limită pentru depunerea declarațiilor de acceptare a burselor de merit I și II și a eventualelor contestații este 9 noiembrie 2020, ora 14.00.

ATENȚIE!

Lunile de referință pentru determinarea veniturilor familie sunt cele trei de dinaintea începerii anului universitar (iulie, august și septembrie).

Documentele ce compun dosarele pentru burse sociale vor fi trimise scanate pe adresa de e-mail a secretarei programului / anului de studii în care vă aflați (adresele pot fi găsite aici: https://litere.ro/prezentare/secretariat/)

Eventualele modificări aduse documentelor de mai sus în ședința Senatului UB din 21.10.2020 vor fi postate imediat ce ne vor fi aduse la cunoștință.

 


BURSE 2019-2020


BURSE 2018-2019

 


BURSE 2017-2018

 

Eventualele contestații se pot depune între 8 și 10 noiembrie 2017, la Secretariat.


BURSE 2016-2017

Eventualele contestații se pot depune în ziua de vineri, 10 martie 2017, între orele 10 și 12, la Secretariat.

 

Burse DAAD

Serviciul German pentru Schimburi Academice (DAAD) pune la dispoziție burse de studiu pentru anul universitar 2017-2018. Sunt finanțate stagii de cercetare în cadrul universitaților din Germania, fiind oferite burse pentru doctoranzi și tineri cercetători, cadre didactice universitare și cercetători.
Pot fi depuse candidaturi pentru următoarele programe de burse:
Burse de cercetare pentru doctoranzi și tineri cercetători – Burse de lungă durată
Mai multe informații pot fi consultate aici.Burse de cercetare pentru doctoranzi și tineri cercetători – Burse de scurtă durată
Mai multe informații pot fi consultate aici.Burse de cercetare pentru un doctorat în Germania
Mai multe informații pot fi consultate aici.Stagii de cercetare pentru cadre didactice și cercetători
Mai multe informații pot fi consultate aici.Program de reinvitare pentru foști bursieri
Mai multe informații pot fi consultate aici.Burse pentru artiști si arhitecți – Stagii de lucru pentru cadre didactice universitare
Mai multe informații pot fi consultate aici.Mai multe informații despre diferitele posibilități de finanțare prin intermediul burselor DAAD pot fi consultate aici sau pe site-ul oficial.