Modulul de curs se adresează personalului din secretariate în vederea creșterii calității și performanței instituționale, a bunei guvernanțe a școlii, a leadership-ului și managementului școlar, a monitorizării și evaluării activităților din școală, destinate să optimizeze relația instituției școlare cu elevii, cu părinții, cu comunitatea locală, printr-un personal de secretariat înalt calificat și adaptat provocărilor educației și administrației contemporane.
RNPP: nr.458
Domeniul de studiu: Științe administrative
Tipul programului: formare și dezvoltare profesională continuă
Domeniul ISCED: 0413 Management and administration
Nivelul CNC/EQF: 6
Forma de învățământ : cu frecvență
Numărul de locuri: 25 -50
Criteriul unic de selecție: media obținută la examenul de licență
Durată: 50 ore – 5 ECTS
Taxa de înscriere: 100 lei
Taxa de școlarizare: 500 lei
Coordonator program: prof.univ.dr.Oana Iucu : oana.iucu@unibuc.ro
Obiectivele programului exprimate în competențe profesionale și transversale:
Creșterea calității și performanței instituționale, a bunei guvernanțe a școlii, a leadership-ului, managementului preuniversitar, a monitorizării și evaluării activităților din școală, destinate să optimizeze relația instituției școlare cu elevii, cu părinții, cu comunitatea locală, printr-un personal de secretariat înalt calificat și adaptat provocărilor educației și administrației contemporane, ca scop al programului de formare cu impact asupra întregului sistem educațional preuniversitar, în sens mai larg, poate să conducă la derivarea unor finalități specifice programului de formare:
- Asigurarea unei bune guvernanțe a școlilor prin îmbunătățirea sistemului de dezvoltare a competențelor personalului din serviciile de secretariat, aparținătoare sistemului de învățământ preuniversitar.
- Îmbunătățirea cunoștințelor și a abilităților personalului din serviciile de secretariat pentru aplicarea celor mai noi paradigme, metodologii și instrumente, în relațiile cu toți actorii din mediul școlar local.
- Ameliorarea culturii organizaționale și a practicilor manageriale din școli, în vederea creșterii calității serviciilor școlare oferite la nivel integrat, local și regional, prin valorificarea competențelor transversale formate prin acest program.
- Stimularea proceselor educaționale parteneriale, la nivel instituțional, regional și central, printr-un schimb de cunoștințe și experiență, dar și prin constituirea unor comunități de practici în acest domeniu.
Programa de pregătire:
Nr.crt. |
Discipline de studiu |
Total nr. de ore |
Forma de evaluare |
Nr.credite |
1. | Etichetă și protocol în instituțiile de educație și formare |
8c+4s |
colocviu |
1 ECTS |
2 | Comunicare și competențe digitale
|
8c+4s |
verificare |
1 ECTS |
3 | Secretariatul în instituțiile de învățământ publice și private |
8c+4s |
verificare |
1 ECTS |
4 | Strategii de PR instituțional |
8c+4s |
verificare |
1 ECTS |
TOTAL ORE |
32c+16s |
4 ECTS |
||
Examen de certificare a competențelor |
2 |
1ECTS |
||
TOTAL GENERAL |
50 |
5 ECTS |