🔔 Anunturi
👉 În atenția studenților din anul al II-lea
Puteți consulta temele, bibliografiile și structura examenului scris de licență pentru anul universitar 2025-2026 în lista de mai jos:
🔍 Programe de studiu:
-
-
-
- Limba și literatura română – O limbă și literatură modernă
- Literatură universală și comparată – O limbă și literatură modernă 🔗
- Comunicare și relații publice 🔗
- Asistență managerială și administrativă 🔗
- Studii europene 🔗
- Științe ale informării și documentării 🔗
-
-
📌 Decontări abonamente S.T.B.
Facultatea de Litere – 05 – 16 mai 2025 între orele 08.30-11.30 Biroul administrativ (parter, lângă secretariat)
Click aici pentru mai multe detalii.
🕑 Programul Bibliotecii pentru perioada Sărbătorilor de Paști
În perioada 18-22 aprilie 2025 biblioteca este închisă.
- Miercuri și Joi, 23 – 24 aprilie: 9.00 – 15.00;
- Vineri, 25 aprilie: 9.00 – 13.00;
- Sâmbătă, 26 aprilie – închis.
▪️Începând cu 28 aprilie, Biblioteca își reia programul normal de funcționare pentru public.
📌 Selecție pentru mobilități de studii Erasmus+ CIVIS pentru anul academic 2025-2026
Ne bucurăm să vă anunțăm că au fost lansate noile selecții pentru mobilitățile de studii la universitățile partenere din CIVIS, precum și pentru mobilitățile de practică de lungă durată ERASMUS+!
🔸Selecție centralizată, la nivelul Universității, pentru mobilități de studii Erasmus+ CIVIS pentru anul academic 2025 – 2026
Termen de depunere dosare: 19 martie 2025, ora 13:00
Detalii: https://unibuc.ro/international/programul-erasmus/studenti-erasmus/selectie/
🔸Selecție centralizată pentru pentru stagii de practică Erasmus+ 2025 (mobilități până cel târziu la data de 31 iulie 2025)
Detalii: https://unibuc.ro/international/programul-erasmus/studenti-erasmus-stagii-de-practica/
📌 Aflat la cea cea de-a XII-a ediție, colocviul BucharEst STudent (BEST) Letters Colloquia se va desfășura în zilele de 10 și 11 mai 2025, în sediul Facultății de Litere (str. Edgar Quinet, nr. 5-7) și va cuprinde următoarele secțiuni:
-
- Studii Literare (cu 4 subsecțiuni: Literatură română premodernă, Literatură română modernă și contemporană, Teoria Literaturii, Literatură universală și comparată);
- Studii de Lingvistică;
- Didactică;
- Științe ale Comunicării (cu 2 subsecțiuni: Comunicare și relații publice; Științe ale informării și documentării);
- Studii Culturale (cu 3 subsecțiuni: Studii europene; Studii culturale vizuale; Etnologie);
- Științe Administrative.
Vă rugăm să ne transmiteți următoarele informații, până la data de 3 martie 2025:
-
- numele și datele de contact (adresă de email, număr de telefon) ale studentului înscris;
- titlul comunicării;
- un rezumat (aprox. 20 de rânduri), însoțit de 5-7 cuvinte-cheie și de o mini-bibliografie;
- numele profesorului coordonator.
Informațiile solicitate pentru înscriere sunt așteptate la adresa de e-mail: letters.colloquia@litere.ro
Confirmarea de acceptare a rezumatelor pentru studenții Facultății de Litere (ceilalți vor fi anunțați în urma selecției din instituțiile de proveniență) va fi transmisă până la data de 17 martie 2025. Textele finale (integrale) vor fi trimise de către toți participanții, la aceeași adresă, până cel mai târziu la data de 25 aprilie 2025.
Click aici pentru mai multe detalii.
📌 Apel la candidaturi pentru cea de-a cincisprezecea sesiune a școlii de vară Institute for World Literature (IWL)
A fost lansat apelul la candidaturi pentru cea de-a cincisprezecea sesiune a școlii de vară Institute for World Literature (IWL), care va fi găzduită de Universitatea Harvard în perioada 30 iunie – 24 iulie 2025. Harvard IWL este un program destinat atât studenților doctoranzi și cadrelor didactice universitare, cât și cercetătorilor independenți ai literaturii. În fiecare an, la sesiunile IWL iau parte aproximativ 150 de participanți din 35 de state, iar o treime dintre aceștia sunt cadre didactice universitare și cercetători independenți.
Aplicația este deschisă în perioada 15 noiembrie 2024 – 1 februarie 2025. În calitate de instituție afiliată IWL, aplicanții din partea Universității din București beneficiază de o scutire de 50% din taxa de participare. Pentru mai multe informații, click aici.
📌 Cursuri de certificare pentru profesia didactică – Nivelul II
Departamentul de Formare a Profesorilor (DFP) al Universității din București oferă cursuri de certificare pentru profesia didactică – Nivelul II, pe parcursul studiilor de master, studenților care doresc să urmeze profesia didactică și sunt înmatriculați în anul I de studii în urma concursului de admitere din sesiunea iulie-
septembrie a.c., (anul universitar 2024-2025), CARE CONTINUĂ STUDIILE MASTERALE ÎN DOMENIUL DIPLOMEI DE LICENȚĂ la facultățile din cadrul Universității din București.
Pentru mai multe informații click aici.
📌 Dacă ești student Unibuc și vrei să afli cum să faci o prezentare științifică de succes, Institutul de Cercetare al Universității din București (ICUB) te invită la un modul de învățare dedicat științei deschise.
Întâlnirea are loc în ziua de 31 octombrie 2024, începând cu ora 16:00, exclusiv online, și durează în jur de o oră.
Pentru mai multe detalii click aici.
📌 Îndrumători de ani / grupe – Anul I
📌 Validarea și numărarea voturilor rezultate din turul I al procesului electoral pentru alegerea reprezentanților studenților în Consiliul Facultății și în Senat desfășurat în data de 14-15 octombrie 2024
Comisia electorală s-a întrunită în data de 15 octombrie 2024, la ora 22:00, în urma validării și numărării voturilor rezultate din turul I al procesului electoral pentru alegerea reprezentanților studenților în Consiliul Facultății și în Senat, desfășurat în data de 14-15 octombrie 2024, în intervalul orar 10:00-20:00, respectând normele Regulamentului de alegere a reprezentanților studenților în structurile de conducere ale Universității din București (în continuare numit Regulamentul).
Procesul Verbal și Comisia Electorală click aici.
📌 Prezentarea serviciilor de suport pentru studenții UB
Luni, 14 octombrie, între orele 18-19, în Amfiteatrul Odobescu (parter)
📌 Burse 2024-2025
Documentele necesare pentru acordarea burselor pe anul 2024-2025, click aici.